chocoMe – magyar sikersztori


2003-ban a Heineken Magyarország úgy döntött, hogy középvezetői beosztást ad egy ambiciózus gyakornokának, aki attól kezdve hat éven át a vendéglátásért felelős trade marketingosztályt vezette. Bár a felettesei csak dicsérő szavakkal szóltak Mészáros Gáborról, hat évvel később (2009 januárjában) a karácsonyi prémiumosztást „különleges“ értesítéssel tetézték, amely arról szólt, másnaptól megszűnik a munkaviszonya.
Annak ellenére, hogy tisztában volt vele, hogy válság van, nagyon megviselte a dolog. Heteken át depresszió közeli állapotban kallódott. Munkát keresett, de semmit nem talált. Ráadásul tavasszal egy autóbalesetben súlyosan megsérült, és hónapokig tartott a felépülés.
Utólag belegondolva Mészáros Gábor is úgy véli, óriási kockázatot vállalt egy egyébként is kockázatos időszakban. Kisfiúként szakács szeretett volna lenni, de marketinges tapasztalatával gyorsan felmérte, egy étterem, vagy egy kávézó invesztícióigénye meghaladta akkori képességeit. Az is kiderült azonban, hogy a kézműves csokoládékészítés szinte ismeretlen Magyarországon – azonnal meglátta benne a potenciált. A mellőzöttség érzése elszántságba fordult, amire szüksége is volt: ahogy az az induló vállalkozásoknál gyakori, kezdetben mindent egyedül csinált. Világossá vált, hogy a csokoládékészítést, mint új szakmát, ki kell tanulnia.
„Külföldre jártam szakkiállításokra, pedig nem volt olcsó mulatság. Takarékoskodni csak önmagamon tudtam: a konyhám lett a tanulóműhelyem, ahol szorgalmasan gyakoroltam. Bármily bizarr, egy sírkövesnél vágattam ehhez márványlapot, azon temperáltam kézzel a masszát. A nappalim átalakult raktárrá, ahol az alapanyagokat tároltam a tonnányi elrontott tábla és az üres dobozok mellett. A konyha és étkező a csokoládékészítés és a csomagolás helyszíne lett. Nyolc-tíz hónapon át csak szlalomozva lehetett közlekedni a lakásban. Én pedig ébredéstől addig dolgoztam, amíg le nem esett a fejem.”
A legfontosabb törekvése az volt, hogy olyasmit gyártson, amit előtte más még nem. Különben, mint mondja, csak az árversenybe tudott volna belemenni, azt viszont értelmetlennek tartotta. Így jött az ötlet: mi lenne, ha a lángossütödékhez hasonlóan a vásárló választhatná ki, milyen feltéttel kéri a csokoládét? Ma már több mint 80 féle feltétből válogathatnak, így több mint 60 millió variációra van lehetőség. A liofilizált ibolyasziromtól kezdve az ehető aranyig szinte bármilyen feltétet kérhetünk.
2013-ban már 15 országban forgalmazták a chocoMe termékeit, a cég pedig 400 millió Ft forgalmat ért el. Emellett a termékeik 24 díjat is bezsebeltek.

(via)

Kövess minket a Facebookon